خدمات ما

حواله یوان به چین

اشتراک گذاری:

حواله یوان چین

حواله یوان به چین

امکان ارسال حواله یوان به چین از ایران یکی دیگر از خدمات شرکت حمل و نقل چینیران است. چینیران برای سهولت در انجام معاملات شما این امکان را فراهم کرده تا با خیال آسوده و با بهترین نرخ نسبت به انتقال یوان از ایران اقدام نمایید.

حواله یوان به چین برای واردات کالا از چین در سالهای گذشته و با توجه به بازار پر نوسان ارز دست خوش تغییرات شده است. برای مثال از ابتدای سال 2020 با اجرایی شدن قانون مبارزه با پول شویی و اجرای قوانین FATF در چین در شاهد مسدود شدن حساب های بانک های مختلف چین بودیم که به دلیل واریز وجه از حساب هایی با منشاء نا مشخصی ناشی می شود. یکی از این عوامل مشکوک مربوط به معاملات بیت کوین و تبدیل بیت کوین به یوان بوده است.

بدین صورت که شخصی در ایران از حساب کیف پول الکترونیک خود برای شخصه دیگری در چین بیت کوین واریز میکرد و در ازای بیت کوین به رابط چینی حساب های بانکی برای انتقال یوان ارائه میکرد. در بسیاری از این موارد با توجه به مشخص نبودن منشا واریز و پر ریسک بودن واریز کننده حساب دریافت کننده نیز برای اطلاع از دلیل واریز از این حساب مسدود میشود.

  • یوان معمولی

در واقع این همان یوانی است باعث مسدود شدن حساب ها در چین میگردد و منشاء مشخصی ندارد و در زمان تهیه این مطلب قیمتی 500 تومان پایین تر از قیمت حواله یوان به چین دارد. دلیل این اختلاف قیمت هم بابت عدم تقاضا و مشکلاتی است که بعد از واریز وجه برای دریافت کننده وجه در چین به وجود خواهد آورد ومعمولا امکان دسترسی به واریز کننده نهایی وجود ندارد.

برای مثال بارها اتفاق افتاده است که خریدار برای انجام حواله یوان به چین با نرخی پایین تر اقدام کرده است. اما بعد از مسدود شدن حساب فروشنده در چین، فروشنده کالا از تحویل کالا تا زمان رفع مسدودیت کارت امتناع کرده است و کالا را به خریدار تحویل نداده است.

این مشکل امکان دارد بسته به مبلغ و میزان پر ریسک بودن حساب بانکی واریز کننده و همچنین سابقه واریز کننده بین 3 روز تا 6 ماه مسدود شود و در مواردی حتی پرونده به مراکز قضائی نیز انتقال پیدا میکند.

  • حواله سفید یا یوان تمیز

این نوع از حواله یوان به چین در واقع نوعی از حواله با منشا مشخص و است که در آن وایز کننده وجه مشخص است اما در این روش واریز کننده وجه هیچ مسئولیتی از بابت بسته شدن حساب دریافت کننده بر عهوه نمیگیرد.

و این امر باعث شده است که عده ای سود جو با اعلام نرخ حواله کمی پایین تر از نرخ یوان سفید اقدام به واریز وجه به حساب های مقصد میکنند در صورتی که یوان واریز شده از روش یوان معمولی یا در اصطلاح یوان کثیف انجام گرفته است و چون واریز کننده وجه هیچ مسئولیتی در عهده ندارد تنها تفاوتش در سود ناعادلانه واریز کننده وجه است که بی شک با کلاه برداری فرق چندانی ندارد.

  • یوان ضمانتی

امن ترین و بدون شک بهترین روش پرداختی یوان به چین، یوان ضمانتی است که در این روش رابط بین شما و فروشنده موظف است به شما ضمانت دهد که در صورت مسدود شدن حساب دریافت کننده وجه، خسارت ایجاد شده را جبران کند و مشکل را در کمترین زمان حل کند.

حواله یوان از ایران به چین با بهترین نرخ

حواله یوان از ایران به چین با بهترین نرخ

تغییر در قوانین بانکی چین در خصوص معافیت مالیاتی حساب های شخصی

تا پیش از سال 2021 قوانین چین بدین صورت بود که دارندگان حساب های بانکی شخصی در چین از مالیات معاف بودند و بابت واریز یا برداشت وجه تا سقف 200.000 یوان در روز نیاز به ارائه هیچ مدرکی نداشتند. اما بعد از سال 2021 و سختگیری های بیشتر دولت چین در خصوص اجرای قوانین FATF سقف مجاز واریز و دریافت بدون ارائه مدارک به 50.000 یوان کاهش پیدا کرده است.

دلایل چند نرخی شدن حواله یوان به چین چیست؟

بعد از ایجاد مشکلات مختلف از بابت مسدود شدن حساب ها در چین، بیشتر فروشندگان از ارائه حساب یوانی برای خرید کالا امتنا کردند و برای دریافت وجه رو به حساب های دلاری آوردند که با توجه به شرایط حواله دلار از ایران و کارمزد زیاد این روش انتقال، درصد کمی از تجار این روش را برای انتقال وجه انتخاب کردند.

بعد از مدتی قیمت حواله یوان به چین در ایران چند نرخی شد و قیمت های مختلفی برای حواله یوان به چین اعلام شد. یوان معمولی، حواله سفید یا یوان تمیز و یوان گارانتی دار که هرکدام با هم تفاوت نرخ داشتند.

روش حل مشکل به چه صورت است؟

در صورتی که هر حساب بانکی در چین مسدود شود، اولین اقدام بررسی علت مسدود شدن حساب است.

دلایل مسدود شدن حساب در چین به طور خلاصه به چهار دسته تقسیم میشوند:

  1. واریز یا دریافت وجه بیش از حد مجاز
  2. دریافت شکایت رسمی از واریز کننده وجه و یا واریز کننده وجه
  3. دریافت وجه از حساب های پر ریسک با منشا مالی نامشخص
  4. واریز وجه به حساب های پر ریسک با منشا مالی نا مشخص

در نظر داشته باشید که حواله یوان به چین ضمانتی هیچ تاثیری در موارد اول و دوم ندارند و صرفا در موارد سوم و چهارم میتوان دلیل مسدود شدن مربوط به حواله یوان به چین دانست. حال چگونه باید تشخیص بدهیم که یوان واریزی شما به حساب مقصد باعث مسدود شدن حساب شده است یا نه؟ راه حل این امر ساده است.

سیستم بانکی چین برای تمامی مشکلات بالا به دارنده حساب مدارکی ارائه میکند که علت مسدود شدن حساب را برای صاحب حساب مشخص میکند.

برای مثال اگر شخصی در تاریخ 28 آگوست 2021 از چند حساب بانکی مختلف در چین وجه دریافت کند و حساب شخص مسدود شود بانک به ایشان دلیل مسدود شدن حساب را با ارائه توضیحات کامل مانند میزان واریزی و شخص واریز کننده وجه و تاریخ واریزی را در قالب یک فرم به صاحب حساب ارائه میکند.

اگر واریز کننده وجه برای شما باعث این مسدود شدن نباشد شما در این روند نقشی ندارید. اما اگر واریز کننده شما باعث مسدود شدن حساب مقصد باشد در این جاست که تفاوت بین یوان ضمانتی و ما بقی روش های حواله یوان مشخص میشود.

در صورتی که وجه واریزی که باعث مسدود شدن حساب بانکی مقصد شده است و حساب مبداء بازگردانده شود، حساب مقصد بلافاصله به حالت فعال برخواهد گشت. این اتفاق تنها در زمانی میسر است که شما به واریز کننده نهایی در چین درست رسی داشته باشید.

در روش حواله  یوان به چین ضمانتی این امکان فراهم است که در صورت مسدود شدن حساب مقصد ، وجه به حساب واریز کننده برگردد و یا به حساب دیگری واریز گردد و یا پول به حساب خریدار حواله در ایران عودت شود.

امکان حواله یوان به چین (ویچت و علی پی)

از دیگر خدمات شرکت چینیران، امکان حواله به حساب های ویچت و علی پی است که معمولا در پرداختی های کمتر از 30.000 یوان صورت میگیرد و یا بسته به شرایطی فروشنده تنها از این روش انتقال برای فروش کالا اقدام میکند. در نظر داشته باشید، شرکت حمل و نقل چینیران تنها و تنها از حواله یوان به چین ضمانتی برای فرایند انتقال ارز استفاده میکند و در تمام مراحل پرداختی شما از بابت نرخ اعلامی و نوع انتقال حواله برای شما تضمین میکند.

چینیران تخصصی ترین شرکت حمل و نقل کالا و ترخیص کالا به ایران با سابقه 15 ساله در تمام مراحل خرید کالا، حواله یوان، بسته بندی و تجمیع کالا و انبار داری و حمل هوایی و دریایی از چین به ایران و امارات همراه شما تجار گرامی است.

<< برای استعلام قیمت حواله یوان چین میتوانید با شماره تلفن 62999697-021 تماس حاصل فرمایید. >>

*همچنین بخوانید*

مقالات و اخبار کاربردی

مطالب کاربردی

یک فکر در مورد “حواله یوان به چین

  1. ناشناس گفت:

    واسه تراکنشای حواله یوان سقف مشخصی رو باید رعایت کنیم؟

    1. کارشناس چینیران گفت:

      با توجه به قوانین دولت چین برا=ی جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات بانکی در هر روز مبلغ مشخصی به هر حساب واریز می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان چینیران تماس بگیرید. 02162999697

  2. سینا پورحسین گفت:

    سلام وقت بخیر. انتقال پول از چین به ایران چند روز طول میکشه؟

    1. کارشناس چینیران گفت:

      بسته به نوع حواله ۱ الی ۲ روز زمان می برد

  3. اشکان سلطانی گفت:

    سلام وقت بخیر حواله یوان بدون کارمزد امکان پذیر است؟

    1. کارشناس چینیران گفت:

      بستگی به میزان حواله دارد برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان چینیران تماس بگیرید. 02162999697

  4. محسن شاهبیک گفت:

    سلام کارمزد حواله یوآن چقدر است؟

    1. کارشناس چینیران گفت:

      بسته به میزان حواله دارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02162999697 تماس بگیرید.

  5. صفرزاده گفت:

    سلام وقت بخیر! حواله یوآن چین به صرفه تر از دلار هست؟

    1. کارشناس چینیران گفت:

      سلام و عرض ادب، حواله یوان چین به صرفه تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
نیاز به راهنمایی دارید؟