خدمات ما

کارگو چین به ایران

اشتراک گذاری:

کارگو چین به ایران

کارگو چیست

کارگو در حوزه واردات از چین ، به کالاهایی گفته می شود که از طریق یکی از روش های حمل و نقل ( هوایی – دریایی – زمینی -ریلی ) از نقطه ای به نقطه دیگر می رسند.

به عنوان مثال در آمریکا کارگو را این چنین تعریف می کنند : تمامی کالاها ، مواد ، لوازم شخصی مسافران ، اجزا و قطعات خودرو نامه و حتی چمدان های همراه مسافران که دارای بارنامه هوایی ، دریایی ، زمینی یا هرگونه سند حملی از شرکت های حمل کننده است را کارگو می نامند

البته تعاریف بالا از برخی جهات به طور کامل در مورد ایران صدق نمی کند.

اگر بخواهیم به زبان ساده کارگو را در سایت شرکت حمل و نقل بین المللی چینیران تعریف کنیم ، باید بگوییم که کارگو روش حمل باری است که در آن کالا یا کالاهایی از طریق هواپیما ، قطار ، کامیون و کشتی های غیر مسافربری به نقاط مختلف دیگر فرستاده می شوند

استعلام هزینه کارگو چین به ایران

کارگو از چین

کالاهای مجاز برای کارگو از چین

در ابتدا این سوال پیش می آید که آیا حمل و نقل کارگو از چین را می توان برای همه کالا ها  انجام داد؟
خیر ، هر کشوری با توجه به سیاست های خاص خود و مراجع قانونی و دارای قدرت معمولا ورود برخی کالاها را به طور کلی به کشور ممنوع می کنند. استفاده از کارگو چین به ایران برای این نوع کالا ها علاوه بر توقیف کالا  ، باعث مجرم شناخته شدن شما نیز می شود.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران ، صادرات و واردات برخی کالاها به طور کلی ممنوع می باشد برخی از این کالاها عبارتند از :

  1. مواد مخدر
  2. مشروبات الکلی
  3. اسلحه گرم و سرد و مواد محترقه و منفجره
  4. وسایل قمار
  5. تصاویر ، فیم و عکس ، عتیقه و میراث فرهنگی
  6. نشریات
  7. انواع نوشته ها مخالف با مذهب

با این حال برخی از کالا ها وجود دارند که ممکن ورود آنها به طور کلی به کشور ممنوع نباشد ولی نیاز به مجوز های قانونی داشته باشند.

بسیاری از اقلام دارویی و بهداشتی در این دسته قرار می گیرند. دریافت این مجوز ها به هیچ عنوان بر عهده شرکت های حمل نیست و اگر قصد دارید از این نوع کالا ها به داخل کشور وارد کنید باید خود شما و یا شرکت امور ترخیص، مجوز های ورود را تهیه کنید.

با این حال کالا هایی چون لباس ، قطعات مختلف صنعتی ، لوازم دیجیتال ، لوازم و ابزار و دیگر کالاهای وارداتی از این دست را می توان با سیستم کارگو چین به ایران به راحتی به کشور های مختلف انتقال داد.

حالا که دیدیم کارگو چیست ، و چه کالاهایی را می توان انتقال داد سوال بعدی این است که مراحل کارگو چین ایران چگونه انجام می شود.

استعلام هزینه کارگو چین به ایران

کارگو از چین - کارگو چین به ایران

مراحل کارگو چین به ایران

  ، در ابتدا باید به یکی از شرکت های حمل و نقل مراجعه کنید و پکینگ لیست یا مشخصات کالای خود ( از وزن دقیق بار ، تعداد کارتن ها ابعاد کارتن ها  اینکه بار جنرال است یا دارای برند باطری پودر مایعات یا مگنت می باشد یا خیر

عکس از کالا و نحوه بسته بندی و غیره را ارسال کنید و به طور دقیق به آنها اعلام کنید. سپس این شرکت هزینه کارگو چین به ایران را به شما اعلام خواهد کرد.

پس از توافق در مورد قیمت ، مدارک و مشخصات کالا ها را به شرکت تحویل خواهید داد و محموله را در بسته بندی مناسب حمل برای آنها ارسال خواهید کرد.

پس از اینکه هزینه ها را برای شرکت حمل و نقل ارسال کردید ، فرایند انجام کارگو چین به ایران شروع می شود و بار ها به کشور مورد نظر به مقصد می رسند.

در کشور مقصد ، کالا ها را با مجوز های دریافت شده ( فاکتور ، بارنامه و … ) از سوی شرکت خدمات دهنده کارگو چین به ایران اقدام به تحویل کالا کنید.

پس از اینکه کالا ها تحت نظارت گمرک قرار گرفتند ، شرکت انجام دهنده کارگو مسولیتی در زمینه آسیب به کالا بعد از این مرحله نخواهد داشت و پس از اینکه کالا را از گمرک دریافت کردید ، گمرک نیز مسول خرابی کالای شما نیست و کنترل کامل آن کالا در اختیار شما قرار دارد.

تماس با کارشناسان چینیران

کارگو از چین - کارگو چین به ایران

استعلام هزینه کارگو چین به ایران

بسته بندی در کارگو از چین به ایران

در صورتی که برای حمل کارگو چین به ایران با شرکت حمل و نقل چینیران همکاری داشتید و قادر به بسته بندی مناسب برای حمل کالا نبودید ، شرکت چینیران کالای شما را برای حمل و نقل به بهترین شکل بسته بندی خواهد کرد.

تماس با کارشناسان چینیران

کارگو چین به ایران - هزینه کارگو از چین

استعلام هزینه کارگو چین به ایران

هزینه کارگو از چین به ایران برای حمل و نقل کالا

کارگو در انگلیسی به معنای محموله یا بار است. اما در تجارت بین الملل منظور از هزینه کارگو چین به ایران ، منظور هزینه ارسال کالا می باشد.

شرکت کارگو به معنی و مفهوم شرکت حمل و نقل بین الملل است. همچنین هزینه کارگو چین به ایران به معنی هزینه حمل کالاست. در واقع این اصطلاح مانند دیگر اصطلاحات رایج بین مشاغل مختلف اشتباه، اما پر کاربرد است.

شرکت چینیران با تجربه 15 سال در زمینه حمل بار به صورت دریایی و هوایی از چین به ایران، یکی از قدیمی ترین کارگو های ایرانی در چین محسوب میگردد.

کارگو از چین به ایران

نکات مهم برای محاسبه هزینه کارگو چین به ایران

نکته اول: وزن کالا برای کارگو چین به ایران

وزن کالای شما مهمترین پارامتر در میزان کرایه  حمل خرده بار از چین به ایران است. هر چه وزن محموله شما بیشتر باشد حمل کالای شما با نرخ کمتری صورت میپذیرد. البته باید در نظر داشت که حجم کالا نیز در بار هوایی موثر است.

بدین صورت که اگر هر متر مکعب از محموله شما کمتر از 167 کیلوگرم باشد، محموله شما در دسته محموله های حجیم قرار میگیرد و هر متر مکعب از بار شما 167 کیلو گرم محاسبه میگردد.

تماس با کارشناسان چینیران

کارگو چین به ایران

کارگو چین به ایران

استعلام هزینه کارگو چین به ایران

نکته دوم: شرکت هواپیمایی

شرکت هواپیمایی مورد نظر در خصوص حمل کالای شما، دیگر پارامتر مهم در محاسبه هزینه بار هوایی از چین به ایران است. برای این نکته اشاره به دو شرکت بزرگ حمل کالا از چین به ایران نشان دهنده تفاوت بین نرخ های اعلامی است.

شرکت هواپیمایی ماهان با 5 پرواز در هفته به شهر گوآنگجو و 2 پرواز در هفته به شهر شنجن بیشترین تعداد پرواز یک شرکت ایرانی را به استان گوآندانگ داراست. اما در مقایسه با شرکت قطر ایر ویز با بیش از 7 پرواز مسافری به شهر گوآنگجو و شنجن و 5 پرواز مخصوص حمل بار (CARGO FRIGHT) تعداد پرواز بیشتری نسبت به شرکت ماهان داراست.

تعداد پرواز بیشتر و پرواز مستقیم باربری باعث میشود این شرکت در ارائه خدمات حمل بار از چین به ایران در موقعیت بهتری نسبت به ایران قرار بگیرد. و نرخ پایین تری برای حمل کالا از چین به ایران به فعالان این حوزه اعلام نماید.

حتی با توجه به قوانین وزارت راه جمهوری اسلامی ایران در خصوص جریمه شرکت ها یا اشخاصی که برای حمل کالای خود از شرکت های هواپیمایی خارجی استفاده میکنند؛ ارسال کالا از این طریق در بیشتر موارد با نرخ تمام شده پایین تری صورت میگیرد.

تماس با شماره شرکت چینیران 02162999697

کارگو چین به ایران

کارگو از چین به ایران

نکته سوم: مبدا خرید کالا برای کارگو چین به ایران

شهری که در آن اقدام به خرید میکنید در کدام استان کشور چین قرار دارد؟ با توجه به حجم واردات از چین میزان پرواز های صورت گرفته به مقصد ایران متفاوت است. برای مثال شهر پکن و شانگهای با توجه به موقعیت دیپلماتیک و تجاری نسبت به شهرهای شنجن و گوانگجو که در موقعیت تولید کننده و صنعتی قرار دارند هزینه های کمتری برای نرخ حمل هوایی دارا هستند. دلیل آن نیز در میزان کمتر بار ارسالی به ایران و رقابت با دیگر شهرها پر ترافیک از لحاظ ارسال بار در این کشور است.

نکته چهارم: اینکوترمز

فاصله شرکت یا کارخانه که قصد خرید کالا از آن را دارید تا فرودگاه، در صورت خرید کالا به صورت EXW در خصوص حمل داخلی کالای شما تایین کننده است. در اینکوترمز خرید EXW تمامی هزینه ها از جمله هزینه حمل از انبار فروشنده تا فرودگاه و هزینه تشریفات گمرکی مبدآ بر عهده خریدار است.

حال با توجه به شرایط فوق شرکت چینیران چگونه میتواند در کمتر کردن هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران به شما تجار عزیز کمک کند؟ شرکت ما با داشتن کادر مجرب و کارآزموده در زمینه حمل ونقل بین المللی است. با توجه به پارامترهای بالا نسبت به انتخاب بهترین شرکت هوایی و بررسی بهترین مسیر برای حمل کالای شما با توجه به مکان انبار تامین کننده اقدام به محاسبه هزینه حمل هوایی از چین به ایران اقدام مینماید.

کارگو چین به ایران

شرکت خدمات کارگو چین به ایران

شرکت چینیران (بازرگانی اسپاد راه شرق) بیش از 15 سال است که به صورت تخصصی در زمینه واردات کالا از چین، ترخیص کالا از گمرک و ارائه خدمات کارگو از چین به صورت دریایی و هوایی فعالیت می‌کند. اگر قصد دریافت مشاوره در زمینه بازرگانی را دارید و یا برای اطلاع از آخرین تغییرات در قوانین گمرکی و مشاوره تخصصی در خصوص هزینه کارگو چین به ایران حمل و ترخیص کالا از گمرک بندر عباس با شماره ۶۲۹۹۹۶۹۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کارگو از چین به ایران

کارگو از چین به ایران

مراحل حمل کارگو چین به ایران

1- انتخاب کالای مورد نظر برای کارگو چین به ایران

انتخاب کالا با توجه به گستردگی بازار چین کمی دشوار است. با استفاده از وبسایت هایی مانند علی بابا و علی اکسپرس یا تائوبائو می توانید کالای مد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین کارشناسان ما با توجه به نیاز بازار بهترین نوع و مارک کالا را به شما تجار گرامی پیشنهاد می دهند.

تماس با کارشناسان چینیران برای استعلام هزینه کانتینر

کارگو چین به ایران

استعلام هزینه کارگو از چین

2- بررسی کیفیت کالا و اعتبار تامین کننده کالا

پس از انتخاب کالا و خرید از چین ،  باید اعتبار تامین کننده برای جلوگیری از کلاهبرداری برسی شود، به همین جهت شرکت چینیران با داشتن دفاتر فعال در چین و کارشناسان مسلط به زبان چینی با تامین کننده تماس گرفته و با توجه به برخی معیار ها، سوابق و مدارک معتبر، ماهیت تامین کننده و کیفیت کالاها برسی می شود. پس از تایید اصالت کمپانی مراحل خرید و ثبت سفارش انجام می شود.

کارگو از چین

کارگو از چین

3- ثبت سفارش و پرداخت هزینه کارگو چین به ایران

پرداخت هزینه کالا از ایران به چین و یا هرجایی در جهان با توجه به تحریم های بین المللی بر سیستم بانکی ایران سالهاست که دچار مشکلات و چالش های فراوانی است. اما به واسطه شرکت چینیران این کار برای بازرگانان آسان شده است.

4- انتخاب روش حمل و نقل کارگو چین به ایران

حمل کارگو از چین به ایران دو روش هوایی و حمل دریایی از چین انجام می شود.

کارگو در چین

کارگو از چین به ایران

کارگو هوایی چین

حمل بار هوایی به دو صورت فریت بار و کارگو انجام می شود. اگر کالای فاسد شدنی دارید و یا برای حمل آن زمان کافی ندارید و یا حتی اگر کالای با ارزشی یا گرانقیمتی دارید که امنیت کالا برایتان مهم است. روش حمل دریایی گزینه مناسبی برای شما می باشد. اما نسبت به حمل دریایی هزینه بیشتری برای شما دارد. همچین وزن کالا در هزینه کارگوی هوایی تاثیرگذار خواهد بود.

کارگو چین به ایران

کارگو دریایی چین

همانطور که میدانید حمل کارگو چین به روش دریایی زمان بیشتری برای شما خواهد داشت و کالای شما به روش LCL حمل خواهد شد و نسبت به حمل هوایی هزینه کمتری خواهد داشت.

5- ترخیص کالا

ترخیص کالا از چین به ایران نیز توسط تیم متخصص چینیران در کلیه گمرات کشور با کمترین نرخ و سریع ترین زمان ممکن امکان پذیر می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت شرکت چینیران با مفهوم کارگو و جزییات آن آشنا شدیم. پیش از انجام حمل ، می توانید با شرکت چینیران به شماره 02162999697

تماس گرفته و کالای خود را به ما اعلام کنید.

مقالات و اخبار کاربردی

مطالب کاربردی

حمل دریایی از چین

حمل دریایی از چین به ایران

حمل دریایی از چین به ایران و امارات حمل دریایی از چین یکی از مهم‌ترین مسیرهای تجارت جهانی است. چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
نیاز به راهنمایی دارید؟