خدمات ما

قیمت کانتینر

اشتراک گذاری:

هزینه کانتینر - قیمت کانتینر

قیمت و هزینه کانتینر

کانتینرها در حمل و نقل از چین به عنوان یک روش کارآمد و موثر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم، با استفاده از واحدهای استانداردی به نام کانتینرها، امکان حمل بارهای مختلف را به صورت مرتب و سریع فراهم می‌کند. در ادامه از سایت شرکت چینیران، به بررسی هزینه و قیمت کانتینر و مزایای استفاده از آن و قیمت کانتینر در حمل و نقل می‌پردازیم.

تماس با کارشناسان چینیران برای حمل و نقل

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر

تماس با کارشناس برای استعلام قیمت کانتینر

یکی از مزیت‌های بزرگ استفاده از کانتینرها در حمل و نقل، سهولت بارگیری و تخلیه آنها است. با استفاده از کانتینرها، بارها می‌توانند به سرعت و با استفاده از ماشین‌آلات مخصوص بارگیری و تخلیه شوند. این امر زمان و هزینه حمل و نقل را به شدت کاهش می‌دهد و از آسیب به بارها در فرآیند بارگیری و تخلیه جلوگیری می‌کند.

کانتینر یک واحد استاندارد است که برای بسته‌بندی و حمل بارها به کار می‌رود. این واحد با ابعاد استاندارد و سازگار با وسایل حمل و نقل مختلف مانند کامیون‌ها، قطارها و کشتی‌ها طراحی شده است.

ابعاد استاندارد کانتینرها اجازه می‌دهد تا بارها به صورت مرتب و با کاهش احتمال خرابی در حمل و نقل قرار بگیرند.

تماس با کارشناسان حمل و نقل

هزینه حمل کانتینر از چین

 20GP
40GP
40HC
OPEN TOP (20 – 40)
FLAT RACK (20 – 40)
 RF 40 (20 – 40)
Iso tanks
هزینه حمل کانتینر از چین و تخلیه این کانتینر ها بر حسب اندازه کانتینر، کاربری و مبدا و مقصد آن متفاوت خواهد بود. بنادر شمالی چین به علت مسافت دریایی بیشتری که به سمت ایران طی می کنند هزینه حمل کانتینر بیشتری دارند و به طبع هر چه بنادر جنوبی ایران که کانتینر در آن تخلیه میشود غربی تر باشند مانند بندر خرمشهر به همان علت هزینه حمل بیشتری خواهد داشت.
کانتینر های با کاربری خاص مانند یخچالی نیز به علت سختی حمل و نقل، حساسیت به شرایط جوی و مصرف برق حمل گرانتری به نسبت کانتینر های معمولی دارند. همچنین در فصول و ماه های مختلف سال هزینه ها حمل دریایی در نوسان است و با توجه به مسائل مختلفی مانند نزدیکی به تعطیلات و مناسبت ها یا تقاضای زیاد کانتینر متغیر خواهد بود.
قیمت کانتینر

قیمت کانتینر

نکات مهم برای هزینه و قیمت کانتینر

انتخاب و قیمت کانتینر می‌تواند یک فرآیند پیچیده برای باشد و نیازمند بررسی دقیق و اطلاعات کامل درباره آن باشد. در زیر به برخی از نکات مهمی که هنگام استعلام قیمت کانتینر باید توجه داشته باشید را به شما می گوییم:

ابعاد کانتینر: ابعاد کانتینر نیز بسیار مهم هستند. بررسی کنید که ابعاد کانتینر (طول، عرض، ارتفاع) با اندازه بار شما سازگاری دارد و بار را به صورت صحیح و ایمن در خود جای می‌دهد.

بیشتر بخوانید : بهترین کالا برای واردات از چین

قیمت کانتینر

وضعیت فنی: وضعیت فنی کانتینر، از جمله وضعیت ساختاری، درب و درب‌های شعاعی، درب‌های جانبی و سیستم تهویه، بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل کنید که کانتینر مورد نظر در وضعیت عملکرد مناسب قرار دارد و هیچ نشتی یا آسیب جدی دیگری ندارد.

تاریخ ساخت: تاریخ ساخت کانتینر می‌تواند تأثیر زیادی بر عمر مفید آن داشته باشد. کانتینرهای جدیدتر عموماً دارای ساختار قوی‌تر و تجهیزات به‌روزتری هستند. به همین دلیل، به دنبال کانتینری با تاریخ ساخت به‌روزتر باشید.

گواهینامه‌ها و استانداردها: بررسی کنید که کانتینر دارای گواهینامه‌های مورد نیاز و استاندارد های بین‌المللی مربوطه است. مثلاً برخی کانتینرها باید دارای گواهینامه CSC (معاونت ایمنی کانتینر) باشند که نشان می‌دهد کانتینر به‌طور معتبر برای حمل و نقل بین‌المللی مناسب است.

مطالب دیگر : تماس با کارشناسان چینیران برای حمل و نقل

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر: قبل از خرید کانتینر، بودجه خود را مشخص کنید و مقایسه قیمت‌های کانتینر را انجام دهید. قیمت کانتینر ممکن است متغیر باشد و به عواملی مانند نوع، ابعاد، وضعیت فنی و سن کانتینر بستگی داشته باشد. همچنین، به هزینه حمل کانتینر از محل خرید به مقصد نیز توجه کنید.

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر

منبع خرید: از منبع خرید کانتینر برای استعلام هزینه و قیمت کانتینر اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان، از فروشگاه‌های معتبر یا تامین‌کنندگان با سابقه و معتبر خرید کنید. اگر کانتینر را از طریق دست‌های دوم خریداری می‌کنید، دقت و بررسی دقیق‌تری نیاز است.

بررسی قوانین محلی: قبل از خرید و استعلام قیمت و هزینه کانتینر، با قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل و واردات در کشور خود آشنا شوید. ممکن است قوانینی وجود داشته باشد که نوع یا وضعیت کانتینری که می‌خواهید خریداری کنید را محدود می‌کند.

قیمت کانتینر

کانتینرها همچنین مزایایی از نظر امنیت بار فراهم می‌کنند. از آنجا که کانتینرها معمولاً به صورت محکم و ضد آب ساخته می‌شوند، بارها در طول مسیر حمل و نقل در مقابل عوامل جوی و خطرات محافظت می‌شوند. این امر از خسارت و خرابی بارها جلوگیری می‌کند و اطمینان می‌دهد که بار به سالمی و به موقع به مقصد نهایی برسد.

همچنین، استفاده از کانتینرها به عنوان واحدهای استاندارد، امکان انجام حمل و نقل بین المللی را به سادگی فراهم می‌کند. با استفاده از کانتینرها، بارها می‌توانند از یک کشور به کشور دیگر حمل شوند، بدون اینکه نیاز به بازبینی و بسته‌بندی مجدد داشته باشند. این امر تجارت بین المللی و یا واردات از چین را سهولت می‌بخشد و زمان و هزینه‌های مرتبط با مراحل انتقال را کاهش می‌دهد.

قیمت کانتینر

با این همه مزایا، استفاده از کانتینرها به عنوان روش حمل و نقل امروزی به شدت رایج و پرکاربرد شده است. این سیستم کارآمد و موثر برای حمل و نقل بارها، همراه با سهولت بارگیری و تخلیه، امنیت بار، قابلیت حمل و نقل بین المللی و بهره‌وری بالا، تأثیر مثبت و قابل توجهی بر صنعت حمل و نقل دارد.

با رعایت این نکات مهم برای قیمت و هزینه کانتینر ، شما می‌توانید بهترین کانتینر را برای نیازهای خود انتخاب کرده و به طور امن و موثر بارهای خود را حمل و نقل کنید. همچنین، معامله‌ای که مربوط به خرید کانتینر و یا استعلام قیمت کانتینر است، بهتر است با کمک یک کارشناس حمل و نقل بین‌المللی صورت گیرد تا از مسائل قانونی و فنی مربوطه در جریان باشید.

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر

عوامل موثر بر قیمت کانتینر

قیمت کانتینر به عوامل متعددی وابسته است. در زیر، عوامل مهمی که قیمت کانتینر را تحت تأثیر قرار می‌دهند را بررسی خواهم کرد:

وضعیت کانتینر:

کانتینر جدید یا دسته دوم: کانتینرهای جدید قیمت بالاتری دارند زیرا هنوز از سالم و در شرایط عالی برخوردار هستند. کانتینرهای دسته دوم یا دست دوم که قبلاً استفاده شده‌اند، قیمت پایین‌تری دارند.

تقاضا و عرضه:

تقاضا برای کانتینرها: تقاضا برای کانتینرها می‌تواند قیمت آنها را تحت تأثیر قرار دهد. در صورت کاهش تقاضا ، هزینه قیمت کانتینرها نیز ممکن است کاهش یابد و بالعکس.

عرضه کانتینرها:

عرضه کانتینرها نیز در تعیین قیمت آنها نقش دارد. در صورت کمبود کانتینرها در بازار، قیمت آنها ممکن است افزایش یابد.

بیشتر بخوانید : خرید از علی اکسپرس

قیمت کانتینر

شرایط بازار و اقتصادی:

اگر نرخ ارز تغییر کند، قیمت کانتینرها نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد. در صورت افزایش ارز، قیمت کانتینرها ممکن است افزایش یابد و بالعکس.

تغییرات قیمت مواد اولیه: تغییرات قیمت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت کانتینرها نیز می‌تواند قیمت آنها را تحت تأثیر قرار دهد. اگر قیمت مواد اولیه افزایش یابد، قیمت کانتینرها نیز ممکن است افزایش یابد.

موقعیت جغرافیایی:

موقعیت جغرافیایی مکان خریداری: موقعیت جغرافیایی که کانتینر در آن خریداری می‌شود نیز می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از مناطق جغرافیایی ممکن است قیمت بالاتری برای کانتینرها داشته باشند.

این عوامل تنها برخی از عواملی هستند که می‌توانند قیمت کانتینرها را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین، هر کشور و منطقه ممکن است شرایط متفاوتی برای قیمت‌گذاری کانتینرها داشته باشد. بهتر است قبل از خرید، با تامین کنندگان و فروشندگان مختلف مشورت کنید تا قیمت‌ها و شرایط را مقایسه کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر از چین به ایران و دبی

بهتر است نگاهی کوتاه به آمارهای وارداتی کالا به کشور ایران بیندازیم. بیشتر واردات کالا به ایران از 3 کشور چین، کره جنوبی و امارات متحده عربی است. در نظر داشته باشید که هیچ یک از این سه کشور با ایران مرز زمینی ندارند. بنابراین تنها روش برای حمل کالا بصورت حمل هوایی از چین یا دریایی می باشد. این نشان دهنده این است که بخش اعظم واردات کالا به ایران به صورت دریایی صورت میگیرد.

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم تا در خصوص حمل بار دریایی و هزینه حمل کانتینر از چین به ایران به شما کمک کنیم. برای استعلام قیمت کانتینر از چین باید به چند نکته توجه داشته باشید:

تماس با ما

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر

انتخاب بندر

انتخاب بندر مناسب تاثیر به سزایی در هزینه تمام شده حمل و نقل کالای شما ایفا میکند. همچنین محل جغرافیایی کارخانه و یا شرکتی که قصد خرید محصول از آن را دارید هم تاثیر بسیاری در هزینه های شما دارد.

کشور چین بسیار پهناور است و انتخاب بهترین و نزدیک ترین بندر به کارخانه و یا شرکتی که قصد خرید از آن را دارید، برای انتقال کالای شما بر روی قیمت موثر است. هرچه فاصله کارخانه تا بندر مورد نظر کمتر باشد، شما هزینه کانتینر کمتری بابت حمل و نقل داخلی پرداخت خواهید کرد.

وزن و اندازه کالا

ابعاد، اندازه و وزن کالایی که قصد خرید آن را دارید و انتخاب نوع کانتینری که برای شما در نظر گرفته میشود بسیار موثر است. نوع کانتینر در قیمت حمل بار دریایی تاثیر گذار است.

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر

زمان مناسب حمل

یکی از دلایل دیگر در کاهش یا افزایش هزینه حمل و نقل زمان در نظر گرفته شده برای حمل کالای خریداری شده است. در کشور چین مانند کشور ایران تعطیلات رسمی زیادی وجود دارد، که این تعطیلات در ارسال کالا تاثیر گذار است.

برای مثال هر ساله با توجه به سال نو و تعطیلات طولانی در این کشور، حجم ارسال و ترافیک ارسال کالا بالا می رود. بنابراین شاهد کمبود کانتینر خالی در چین هستیم. که این امر باعث افزایش قیمت کانتینر برای حمل از چین می شود.

قیمت کانتینر

بندر مقصد

مقصد مورد نظر شما کدام یک از بنادر ایران است؟ مقصد نهایی تمامی کشتی های اقیانوس پیما به ایران و بندر شهید رجایی، که در بندر عباس واقع شده است. اگر قصد ارسال محموله به یکی دیگر از بنادر جنوب ایران را دارید باید آن را از گمرک شهید رجایی ترانسشیپ (ترانشیپ) کنید.

اصطلاح ترانشیپ به معنی جابه جایی کالا از یک کشتی به کشتی دیگر است. یعنی ابتدا باید محموله شما به بندر شهید رجایی حمل شود و از آنجا به یک کشتی کوچکتر انتقال پیدا کند و به مقصد دوم انتقال یابد. برای مشاهده اطلاعات برای ترخیص از بندر شهید رجایی کلیک کنید و یا تماس بگیرید

با توجه به شرایط فوق و شرایط کشور چین فرقی ندارد شما از کدام شهر و یا کدام بندر، چه میزان بار در چه نوع کانتینری نیاز داشته باشید. کانتینر مورد نیاز شما 20 فوت باشد یا 40 فوت، محموله شما FOB یا EXW باشد. ما در هر زمان و در هر شرایط بهترین نرخ را برای شما محاسبه خواهیم کرد.

قیمت کانتینر

کاهش هزینه کانتینر

پس از افزایش شدید نرخ کانتینر در دوران کرونا و کمبود کانتینر در جهان، با کاهش شدید قیمت کانتینر روبه رو شده ایم. بسیاری از فعالان حوزه کشتیرانی و حتی بازرگانان به این تنیجه رسیده اند که کاهش قیمت کانتینر ادامه دار خواهد بود.

در سه ماه اخیر قیمت کانتینر چیزی در حدود 1000 تا 1500 دلار کاهش یافته است. به طور مثال حمل کانتینر 20 فوت از بندر Tuicang,china از حدود 5000 دلار به 3300 دلار (با توجه به نرخ امروز) کاهش پیدا کرده است.

تماس با کارشناسان ما

قیمت کانتینر

قیمت کانتینر

دلایل کاهش نرخ کانتینر

  1. بازگشت ریتم صادرات و واردات در جهان
  2. افزایش شرکت های NVOCC (در ادامه شرکت های NVOCC را برای شما تاجران گرامی توضیح میدهیم)
  3. اضافه شدن مقصد بندرعباس و بوشهر به تعدادی از خط های کشتیرانی خارجی مانند Cesco
  4. زمزمه کاهش تحریم های کشتیرانی
  5. افزایش چشمگیر کانتینر در خط چین به ایران

قیمت کانتینر

شرکت های کشتیرانی NVOCC چیست؟

شرکت هایی که کشتی ندارند و فقط تعدادی کانتینر دارند و طبق قراردادی با کشتیرانی های مختلف از جمله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به حمل کانتینر میکنند.

دموراژ خطوط NVOCC و یا خارجی

دیگر نگران دموراژ خط خارجی یا NVOCC نباشید. طبق قانون جدید سازمان بنادر و کشتیرانی ایران، دموراژ خطوط خارجی بسیار نزدیک به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می باشد. جدول نرخ دموراژ به شرح زیر است:

40 ft / usd 20 ft / usd times cales of import & export
free free first 10 days
10$ 5$ 11 – 20 days
14$ 7$ 21 – 30 days
20$ 10$ 31 – 40 days
30$ 15$ after 41 days

قیمت کانتینر

نتیجه گیری

در نهایت، استفاده از کانتینرها در حمل و نقل بهبود قابل ملاحظه‌ای در سازماندهی و بهره‌وری دارد. با استفاده از کانتینرها، بارها به صورت سیستماتیک و مرتب می‌توانند به مقصد نهایی خود منتقل شوند. این امر زمان و هزینه‌های مرتبط با مراحل بارگیری، تخلیه و انتقال را به شدت کاهش می‌دهد و از اشتباهات و تأخیرات ناشی از عدم سازماندهی صحیح جلوگیری می‌کند.

شرکت های forwarder مانند شرکت حمل و نقل بین المللی چینیران با سابقه بیش از 15 سال در زمینه حمل و نقل و ترخیص کالا از گمرک، میتواند تعداد روزهای free time دموراژ رایگان شما را با توجه به نیاز شما بین 10 تا 21 روز قرار دهد و بهترین امکانات را با سریع ترین بارگیری و کمترین نرخ در اختیار شما بگذارد.

*دیگر خدمات شرکت چینیران*

مقالات و اخبار کاربردی

مطالب کاربردی

حمل دریایی از چین

حمل دریایی از چین به ایران

حمل دریایی از چین به ایران و امارات حمل دریایی از چین یکی از مهم‌ترین مسیرهای تجارت جهانی است. چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای...

ادامه مطلب

یک فکر در مورد “قیمت کانتینر

  1. Behrouz گفت:

    از شن زن چین به بندر بوشهر

    1. amirali bahremani گفت:

      سلام برای استعلام از قیمت ها و هزینه حمل با شماره 62999697و یا شماره 09129216509 تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
نیاز به راهنمایی دارید؟