خدمات ما

افزایش نرخ کانتینر ناشی از توقف خدمات کشتیرانی در دریای سرخ

اشتراک گذاری:

افزایش نرخ کانتینر ناشی از توقف خدمات کشتیرانی در دریای سرخ

با توجه به افزایش تنش ها در دریای سرخ و حمله به کشتی های کانتنیری و همچنین نفتکش ها بخصوص در محدوده تنگه باب المندب بسیاری از شرکت های کشتیرانی خدمات خود را در این منطقه متوقف کرده اند. شرکت کشتیرانی مرسک و ام اس سی به عنوان اولین شرکت ها و پس از آن شرکت های دیگر خدمات خود را در این منطقه به حالت تعلیق در آورده اند.

حال با توجه به عدم امکان استفاده از این مسیر بسیاری از کشتی ها می بایست کل قاره افریقا را دور زده و پس از گذشت از دماغه امید نیک به کشورهای اروپایی دسترسی داشته باشند. حال با توجه به طولانی شدن مسیر و کاهش میزان برگشت کانتنیرها ، مجدد پس از دوره کرونا با کمبود کانتنیر مواجه شده ایم.

همچنین با توجه به سال نو میلادی و همچنین نزدیکی به سال نو چینی درخواست رزرو کانتنیر بخصوص در شرق آسیا و بخصوص چین افزایش چشمگیری داشته است. از این روی طی چند روز گذشته شرکت های کشتیرانی با کمبود کانتنیر و به همین جهت افزایش نرخ خدمات حمل مواجه شده اند.

  شنیده ها حاکی از افزایش 30-50 درصدی نرخ کرایه در کلیه خطوط شرق به غرب بوده و پیش بینی میشود ممکن است تا اواسط ژانویه نرخ کرایه تا بیش از 200 درصد نسبت به نرخ کنونی افزایش یابد.

  بدیهی است با توجه به ریسک بالا کلیه هزینه های بیمه نیز افزایش یافته و شرکت های کمی ریسک عبور از دریای سرخ را می پذیرند.  

شرکت چینیران نیز با توجه به ارایه خدمات کانتنیری در مسیر چین به ایران ضمن اطلاع رسانی نسبت به این موضوع تلاش می کند که پایین ترین نرخ کرایه کانتنیر از چین به ایران را اریه دهد با این حال توجه داشته باشید که نرخ حمل کانتنیر از چین به ایران طبق سنوات گذشته با توجه به نزدیکی به سال نو چینی افزایش خواهد داشت.

ضمن اینکه افزایش ناشی از تنش های سیاسی و ژیوپولتیک نیز بر نرخ کشتیرانی تاثیر گذار خواهد بود نرخ کرایه کانتنیر از چین به ایران چه توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و چه شرکت های خارجی اعم از لاین های اصلی و شرکت های NVOCC با افزایش مواجه شده است. لذا خواهشمندیم نسبت به اخذ قیمت روز کانتنیر از بنادر اصلی چین به ایران اقدام فرمایید. 02162999697

مقالات و اخبار کاربردی

مطالب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
نیاز به راهنمایی دارید؟