خدمات ما

ثبت سفارش واردات (مراحل و اسناد و مدارک) در 1403 – چینیران

اشتراک گذاری:

ثبت سفارش واردات

ثبت سفارش واردات کالا و همچنین گرفتن پیش فاکتور از فروشنده کالا گام اول در زمینه واردات کالا بوده که پس از آن میتوان اقدام به ثبت سفارش واردات کالا نمود که هر تاجری باید قبل از انجام فرآیند واردات این مراحل را به درستی سپری کند و وقت کافی را برای انجام این فرآیند اختصاص دهد.

در واقع ثبت سفارش واردات کالا پروسه ای است که طی آن تاجر، یک مدرک معتبر دولتی را از سامانه وزارت صنعت معدن و تجارت دریافت می کند که ثابت می کند واردات آن کالا قانونی بوده و تمامی مراحل آن طی شده و مجوزهای لازم از ارگان های مربوطه گرفته شده است و این مجوز صرفآ برای واردات قطعی کالا به سرزمین اصلی لازم بوده و اگر قصد انجام رویه های گمرکی مانند ورود موقت را داشته باشید نیازی به ثبت سفارش نخواهید داشت با توجه به پیچیدگی این مراحل و بسیار تخصصی بودن آن، بهتر است مراحل ثبت سفارش و ترخیص کالا را از طریق کارگزار گمرکی و کارشناسان این حوزه انجام دهید.

مطلب مرتبط : تعرفه گمرکی چیست

ثبت سفارش واردات
ثبت سفارش واردات

ثبت سفارش واردات به زبان ساده

برای ثبت سفارش واردات باید تمامی اطلاعات محصول، کشور مبدا، کشور سازنده ، گیرنده، تعداد کالا و ارزش کالای وارداتی خود را مطابق با قانون و مقررات اعلام شده و با توجه به قوانین بین المللی در سامانه اعلام کنید. بنابراین اگر آگاهی کافی درمورد آن نداشته باشید باعث می شود تا مراحل ثبت سفارش کالای خود را به درستی انجام ندهید و علاوه بر پرداخت هزینه های بیشتر با جریمه هایی از سوی گمرک و بانک مرکزی روبرو شوید.

بنابراین به طور کلی لازم است قبل از هر اقدامی برای واردات کالا با یک شرکت بازرگانی معتمد مشورت کرده و از کارشناسان و مشاوران در این زمینه راهنمایی بگیرید تا تمامی مراحل ثبت سفارش شما به صورت صحیح و قانونی طی شود. در این زمینه توصیه ما به شما مشاوره با هلدینگ چینیران است و همه روزه بصورت رایگان آماده مشاوره در تمامی زمینه های واردات کالا به شما میباشد.

در حال حاضر دیگر لازم نیست برای اخذ مجوز ثبت سفارش واردات کالا به سازمان خاصی مراجعه کنید و بعد از طی کردن مراحل سخت و طاقت فرسا موفق به دریافت سند ثبت سفارش کالا شوید و به جای آن میتوانید بصورت اینترنتی و در بستر سامانه جامع تجارت و در سامانه ntsw.ir و در صورت داشتن کارت بازرگانی فعال و معتبر و تهیه کردن توکن امضای دیجیتال برای دریافت ثبت سفارش اقدام کنید.

مجوز ثبت سفارش برای واردات کالا سندی است که توسط اداره مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت که زیرنظر وزارت صنعت معدن و تجارت است  صادر می شود و ثابت می کند که تجارت شما در زمینه واردات کالا به کشور مطابق با قوانین واصول و ضوابط دولت است. این سند شامل یک کد هشت رقمی است که مشخصات دقیق شرکت متقاضی مجوز ثبت سفارش کالا در آن درج شده است و بصورت آنلاین توسط سازمان های ذیربط قابل مشاهده و بررسی است.

برای ثبت سفارش تمامی متقاضیان حقیقی یا حقوقی دارای کارت بازرگانی می توانند به سامانه جامع تجارت مراجعه کرده و پس از ثبت نام در این سامانه و دریافت نام کاربری و رمز عبور خود نسبت به ثبت سفارش کالاهای وارداتی خود اقدام کنند. همچنین باید بگوییم که تمامی پیگیری‌های مربوط به ثبت سفارش محصول و دریافت تاییدیه‌های لازم برای این کار به‌طور کامل از طریق این سامانه و به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

بیشتر بخوانید : اصطلاحات بازرگانی

ثبت سفارش واردات
ثبت سفارش واردات

انواع حالت های ثبت سفارش واردات

  • نیاز تولید خود
  • هیچکدام
  • قرارداد با دستگاه اجرایی
  • بدون سابقه 500هزار دلار

ثبت سفارش واردات برعهده ی چه کسی است

فرآیند انجام تشریفات گمرکی واردات کالا توسط وارد کننده یا کارگزار رسمی گمرک انجام می شود و لازم است این شخص با کلیه مراحل ثبت سفارش واردات کالا آشنا بوده و همچنین مدارک و نکات مهم مورد نیاز برای این فرآیند را بداند، بنابراین بهتر است اگر خودتان قصد انجام این ثبت سفارش واردات را دارید حتمآ با کارشناسانی که تخصص در این زمینه دارند مشورت کنید، چرا که قوانین مربوط به این حوزه بصورت روزانه درحال تغییر بوده و درصورت بروز مشکل باعث ایجاد خسارات سنگینی خواهد شد.

هزینه های ثبت سفارش واردات کالا

هزینه های ثبت سفارش برای واردات کالا بستگی به نوع کالای وارداتی و ارزش آن کالا دارد که هرساله این نرخ کارمزد از سوی دولت اعلام میشود و نرخ امسال برای کارمزد ثبت سفارش معادل یک دوهزارم مبلغ کل ثبت سفارش خواهد بود و حداقل مبلغ کارمزد دریافتی معادل 200یورو و با نرخ ETS خواهد بود.

شرکت بازرگانی چینیران با آشنایی کامل به کلیه مراحل واردات کالا و با آشنایی کامل به آخرین قوانین تدوین شده در زمینه واردات کالا، می تواند در تمامی زمینه های واردات به شما تجار عزیز یاری داده و در تمامی مراحل واردات به عنوان گروهی متخصص همگام شما باشد.

مطلب مرتبط : اظهارنامه گمرکی چیست

ثبت سفارش واردات

مراحل ثبت سفارش برای واردات کالا

به طور کلی مراحل ثبت سفارش را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • دریافت پیش فاکتور یا همان پروفرما اینوویس از فروشنده کالا
  • پیدا کردن کد تعرفه کالاهای وارداتی یا همان hs code
  • پر کردن اطلاعات مربوط به ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت
  • گرفتن مجوزهای لازم از ارگان های مربوطه
  • و در نهایت درصورت تکمیل این مراحل به شما کد 8رقمی ثبت سفارش داده میشود

اسناد و مدارک لازم برای ثبت سفارش کالاهای وارداتی

  • دریافت کارت بازرگانی
  • ثبتنام در سامانه جامع تجارت
  • اخذ پروفرم یا پیش فاکتور
  • پر کردن اطلاعات مورد نیاز در سامانه جامع تجارت
  • اخذ مجوزهای لازم برای ثبت سفارش
  • پرداخت کارمزد
  • دریافت کد 8 رقمی ثبت سفارش

کلام آخر

در این مقاله سعی بر این بود که نکات مهم ثبت سفارش را که اولین و مهمترین مرحله واردات است را بصورت گام به گام برای شما شرح دهیم ولی بهتر است قبل از شروع این پروسه تمامی مراحل را به دقت بخوانید و در صورتی که سوالی در زمینه ثبت سفارش واردات داشتید میتوانید در پایین همین صفحه و یا از مشاوران خود در چینیران سوال فرمایید.

مقالات و اخبار کاربردی

مطالب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
نیاز به راهنمایی دارید؟