خدمات ما

افزایش تعداد ردیف تعرفه های ملزم به داشتن سابقه واردات 

اشتراک گذاری:

افزایش تعرفه های ملزم به داشتن سابقه واردات در سامانه جامع تجارت

بنا بر اعلام سایت رسمی “سامانه جامع تجارت” از تاریخ 12 اردیبهشت ماه 1402:

علاوه بر تعرفه هایی که از گذشته الزام داشتند ، تعداد 238 تعرفه مجددا به این لیست اضافه شد. به بیان ساده، در گذشته برای برخی تعرفه های گمرک این محدودیت وجود داشت که بازرگان می بایست سابقه آن کالا را وارد کرده باشد. برای ثبت سفارش برخی کالا ها بخصوص مواد اولیه و ماشین آلات خاص که ارز بری بیشتری داشتند. این محدودیت در راستای کنترل میزان ثبت سفارش تعریف شده بود.

بازرگانانی که با فرآیند تشکیل پرونده آشنایی دارند، می دانند که در ایجاد پرونده نوع درخواست را می توان “هیچکدام” یا “برای تولید خود” و یا “بدون سابقه از محل 500 هزار دلار” انتخاب کرد.

 

 ارتباط با کارشناسان ما در واتساپ

 

حال به صورت سیستمی برای این تعرفه های اضافه شده سیستم به صورت اتوماتیک میزان واردات شما در 2 سال اخیر را بررسی می کند و اگر سابقه داشته باشید، به میزان معدل 2 سال گذشته به شما امکان ثبت سفارش می دهد. در صورتی که سابقه نداشتید و کارت بازرگانی کمتر از 2 سال سابقه فعالیت دارد، می بایست نوع پرونده “از محل 500 هزار دلار بدون سابقه” ایجاد شود.

به بیان ساده تعداد ردیف تعرفه های اضافه شده این فرآیند در سیستم یک ساعت طول خواهد کشید و نیازی به تماس با پشتیبانی سامانه و یا مراجعه حضوری نیست. برای مشاهده لینک اطلاعیه اینجا کلیک کنید.

حال اینکه افزایش تعداد تعرفه های ملزم به داشتن سابقه در این بازه زمانی چه میزان بر ثبت سفارش تاثیر میگذارد قابل تعمل است!

تنها در اطلاعیه سامانه چند نکته وجود دارد:

  1. فایل پیوست 238 ردیف تعرفه قرارداده نشده است. (حداقل تا زمان نگارش این مطلب)
  2. مشخص نیست که این محدودیت تا چه زمانی وجود دارد.
  3. آیا به منوال گذشته در صورت واردات قطعی و فروش مجددا می توان از سقف استفاده نمود یا خیر؟

در کل ایجاد این محدودیت ها قطعا به واسطه کمبود ارز در سامانه نیما و عدم عرضه در تالار دوم است. برای وارد کنندگان واقعی داشتن سابقه و ملزم کردن به رعایت داشتن سابقه مشکل زیادی ایجاد نخواهد کرد.

 

تماس تلفنی با کارشناسان چینیران

 

این مطلب در صورت تغییر در اطلاعیه و یا پیوست تعرفه بروزرسانی خواهد شد.

مقالات و اخبار کاربردی

مطالب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
نیاز به راهنمایی دارید؟